måndag 29 juni 2015

Stockholm Rollerski 2015

Det blev en omgående nedtur i lördags. Påväg upp mot Globen så märker jag att högerstaven inte fäster riktigt, då ligger jag i rygg på Axel Bergsten och där tänkte jag stanna ett tag. Jag tappade åkare över krönet och funderade på vad jag skulle göra. Skruvar i alla fall på en ny spets och sedan börjar jag jaga, lite längre ner i fältet.

Nu försvann ju inte all motivation eftersom jag kände mig i bra form men man kunde ju hålla sig för skratt...

Först var det en lång rad åkare att passera och efter några kilometer hade jag stakat ikapp den första större klungan. Nästa blev svårare, bra många kilometer senare var jag ikapp bla Jelinek och Niclas som åkte i en klunga med ganska bra fart. Vilade ett tag men ut på andra varvet jagade jag på igen och kunde tillslut gå ifrån min klunga och ansluta till den framför. För att upptäcka att den gick riktigt sakta! Så vi blev snart många. Rullade med och var bitvis nere i A1 intensitet men kände att jag ville vila lite.

Gick hårt upp mot varvningen och fick med mig Jacob från Brovallen och sen körde vi tillsammans sista varvet. Ett bra varv, det gick både fort och jag fick pressa kroppen ordentligt. Resultatet blev ju som det blev, nästa gång håller kanske materialet?

Resultat hittar ni här.

Tack till Emelie, Linda och Hugo som hjälpte till efter banan.

Rullskidtävlingarna fortsätter för min del med Näsrullen 12/7, hoppas vi blir många där, även bland damerna.

Jag fick med mig ett bra pass på söndagen också. Med Hugo tog jag två varv på Extremen i Ursvik, Hugo som löpte varje backe i högt tempo så han var lite trött och följde inte med på sista femman. 3.30h i skapligt kuperad terräng blev det, fin terräng med mestadels stig men ganska hårt underlag ändå, verkar vara så i Stockholm, fina men ganska hårda stigar. Det var i alla fall kul att löpa en långrunda med Hugo, vi gjorde samma för typ 6 år sedan, ska inte dröja lika länge till nästa gång!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar