söndag 4 november 2018

Två bra pass

Bra träning i helgen. Igår i stora backen i Garpenberg, klassiskt. Under 3 timmar åkte jag upp och rullade ner, mest för att backen är så trevlig om det nu låter konstigt. 4 hårda drag blev det, kändes riktigt bra. Lite skillnad mot förra helgen och skönt att kunna kliva på uppför.

Idag blev det ett riktigt långloppspass! Från Norberg runt Ängelsberg och Fagersta. Nicklas var med som sparring vilket gjorde gott. Totalt 4h blev det, rätt pigg men lite ont i handlederna efteråt. Följande intervaller kördes efter en halvtimmes uppvärmning.

7 x 2min/30sek vila, småkuperat.
10min, småkuperat med avslutning uppför första backen på Ängelsbergsvägen.
9 min, genom Ängelsberg och stora backen.
18 min 70/20, lätt uppför genom Olsbenning.
5min, soptippen.
Och så avslutningen, 25min uppför Melingsbacken.

Hårt på 4/3or! Vi avslutade med 1 timme rätt hård distansfart. Mycket nöjd!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar