torsdag 25 juli 2019

Bra långpass

Fjällen är förbi, kom hem i söndags efter att ha avslutat med ett pass skidgång på Hundfjället. Det är ett fint fjäll, lite lågt kanske men intervaller på 10-15 minuter är ju helt okej. Att köra intervaller sista dagen är kanske inte allt för perfekt, man är lite sliten och så men det gäller ju att passa på när man är på plats. 45 minuter A3 blev det.

Idag, en vecka efter att jag och Fredrik lufsade 5 mil så var det dags för långpass igen. Jag ska inte träna så mycket den här veckan men lite stakning ville jag få med och är jag i stort behov av också. Nu blev det 7 mil med start hemma i Färnebo och sen den klassiska Melingsrundan runt Ängelsberg, Fagersta och Norberg. Två intervallblock, 70/20 småkuperat mot Fagersta och sen 6x5min uppför Melingsbacken.

Det blev en bra runda, startade rätt tidigt men varmt var det. Träningen i Sälen har gett resultat och med lite lugnare dagar före så var jag ganska pigg. Lätt att få upp pulsen och uppför fick man ta det lite försiktigt. Mycket nöjd med det! Ca 5 liter drack jag under passet. Hittade vatten i en kyl på en pizzeria i Norberg, det kylde kroppen en stund!

Nu väntar Årefjällen nästa vecka.

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar