måndag 14 januari 2019

Dåligt med tränande

Jag är inte den skidåkaren som studerar träning jag gjort överdrivet noga. Jag vet vad jag gjort och varför men har därtill en massa andra saker att göra. Dessutom har jag en rätt klar analys av tidigare träning rätt långt bak i huvudet, och jag lovar, den är för lång för att skrivas ned. MEN, kan man inte träna (och nu har jag vart sjuk en dryg vecka i senaste omgången) så finns det ju en poäng att se bakåt, om inte annat för att inte glömma vad man ägnar sig åt.
 

Efter en varm sommar blev det lite dimmigare under hösten. Här har jag stannat vid en lite skogssjö lik tusentals andra skogssjöar runt om i Sverige. Inget speciellt där men behöver i alla fall inte köpa en (av tusentals) böcker om mindfulness efter ett distanspass i skogen.

Finaste cykelpasset runt Alnön på väg hem från fjällmaran. Varm morgon där, att jag knappt kunde hålla i styret med vänster arm gjorde liksom inget.

Ännu en bild från Spikarna på södra delen av Alnön.
Norra delen av ön har mer jordburksmark med en märklig geografisk struktur starkt påverkad av både järnålder och sågverksepoken. Hur en Ford 8830 har hamnat på öns små åkrar låter jag vara osagt men den får väl representera en senare men ändå numera historisk period i lantbrukets utveckling.
Funäsberget var förvånande inspirerande att springa uppför! Måste göra det nästa sommar också!
Tvättbjörn som tillfällig följeslagare.
Fjällbäck och fjällgranar. Fina platser i Sälenfjällen också så länge man håller sig borta från huvudlederna.
Slutligen målgången på Sundsvall Trail! Inte så att jag bara tränar löpning men det är kul. Just här hade jag ju tagit mig igenom galet fin löpterräng också.

Som en påminnelse alltså, så jag ska träna snart igen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar