söndag 27 januari 2019

Tränat och tävlat

Så här såg det ut i mitten av förra veckan när jag försökte få till lite löptimmar.



Rätt fint ute nu! Llig på sitt löpningen var väldigt ovan men trevlig på sitt sätt, omväxling.

Så blev det tävling i lördags, långlopp i Storvreta. Alltid kul att komma dit och förutom kortare lopp har jag kört långloppet en gång tidigare, 2013 tror jag det var. Då hade jag ett långlopp i kroppen från dagen före och det var väl ungefär den känslan av trötthet jag räknade att starta med nu också.

Ett varv med lite backar i början och sedan rätt platt och lite gammaldags skidåkning väntade. Det var en tuff start men jag orkade rätt bra, det sved dock i halsen när jag inte längre hade nån mask. Efter ett spurtpris vid 2km (som jag inte brydde mig i) blev vi väl snart en mindre grupp. Jag positionerade mig som tvåa och tänkte försöka spara energi så mycket som möjligt, framför allt var jag rädd att armarna skulle ta slut i dom små backar som fanns.

Björn Hänninen gjorde dragjobbet i två  och ett halvt varv efter det! Första varvet var jag nöjd att hänga med. Andra kändes lite mer kontrollerat. Tredje lika så och inte förrän sista varvningen när Linus Jansson höjde tempot hade jag svårt att hänga. Blev en del jagande där och till slut en bit ut på sista varvet var det Jocke som drog ikapp oss två till täten igen.

Samma Jocke var den som med några kilometer kvar höjde tempot och gjorde att jag fick släppa mer och mer, musklerna var slut helt enkelt! Gled in som fyra.

Dom övriga åkarna i täten var rätt nöjda så jag tror att jag får vara det också. Litet lopp, delvis ganska långsam bana så svårbedömt men det svarade väl egentligen bättre än jag trodde inför loppet. Bara att gå vidare.

Tack till Storvreta för en fin tävling!

Resultat finns här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar