tisdag 26 januari 2021

Ännu ett träningsrace och öppet spår i Storvreta till helgen

 Det är få långloppsarrangörer som vill/vågar ens arrangera elittävlingar den här vintern men Storvreta IK Skidor verkar köra något slags öppet spår av sitt långlopp under helgen: https://www.facebook.com/storvretaskidor/

 Vi får nog vara glada för det som det är nu. Tydligen har det kommit snö i Uppland och spåren i Storvreta är fina, lite småkuperade krokiga slingor. Kanske åker jag dit i helgen.

Annars körde jag och Ronny ett träningsrace i Norberg i helgen, det har blivit några nu men som vanligt så är det inte så många som vill ge sig ut i spåren och anstränga sig under 54 kilometer. Vi körde runt runt på elljusspåret i Nordansjö och startade med ganska sura tröga spår och löst för stavarna för att få lite lättare på slutet när solen torkade upp snön lite.

Jag känner mig fortsatt i bra form och Ronny var lite piggare så dom första 4 milen turades vi om med dragjobbet, jag körde i gott långloppstempo (under tröskel) och Ronny höll farten hyfsat. Sista dryga milen hade jag bestämt mig att gå det jag hade kvar. Lämnade Ronny bakom mig, även om han inte tappade så mycket, och pressade på. Ut på näst sista varvet genade Ronny ifatt mig och var lite piggare så vi plågade varandra rätt hårt sista biten! 

Måste säga att jag är nöjd med det loppet och glad för sparringen och att kroppen funkar i år. Tycker att vi åkte bra och Ronny börjar få tillbaka formen också. Bara att försöka hitta mer motivation att fortsätta träna hårt nu!


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar