tisdag 2 september 2014

Försöker vila

Augusti blev en bra träningsmånad igen. Jag åkte mera rullskidor än någon gång tidigare, stakade många hårda pass och löpte hyfsat mycket. Eftersom cykeln ofta blev stående så landade jag på låga 81 timmar, inräknat styrketräning. Det tror jag är bra men hade min ambition fått styra så hade jag nog cyklat mig över 100 timmar. Som en logisk följd av att jag tränade mycket i början av augusti så blev det en lugnare avslutning och ganska bra form på tävlingarna, gott så. Nu gör jag som brukligt dom senaste åren, tar en väldigt lugn period i början av september för att ha lite överskott in i höstträningen. Det betyder att jag tränade bålstyrka igår och lite A2 löpning och korta intervaller idag. Träningsbelastning är ju relativ.

Jag har även vilat från stakningen sedan Alliansloppet trots att jag inte var speciellt sliten. Det är nog nyttigt i längden ändå. Nästa stora uppgift är Värmdörullen om knappt två veckor, i år är det SM-status. Ska bli kul med lite snabbare skidor igen. Jag har också blivit lovad att SM-arrangemang kräver en tydlig och väl synlig mållinje. Så var det med det.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar