söndag 2 augusti 2015

Vildmarks15 2015

Kanske femte gången jag löpte Vildmarks15 och den här gången är jag lite nöjd efteråt. Jag är ju bara i början av min löpsäsong så det finns ju lite mer att göra för att det ska gå snabbare på dom lättlöpta partierna. Nu var ju det bara 3 kilometer i början och på slutet och det mesta där i mellan var riktigt terräng, mossarna var som ni förstår välvattnade i år!

Startade väl loppet lagom försiktigt och släppte lite på en stor grupp framför mig, blev omlöpt av 2 till och inte förrän nästa löpare kom ifatt hittade jag ett bra tempo. Nu plockade vi ikapp några istället och sen hade jag fin draghjälp fram till ca 8 kilometer. Tappade lite när det var lättlöpt, gick ikapp på mer tekniska partier. På sista mossen orkade jag inte följa min draghjälp längre och tappade tyvärr 2 minuter in till mål. Tyckte jag höll ihop det bra ändå. Låg på höga pulsnivåer hela vägen, benen tog aldrig slut och jag var ganska pigg i sista backen. Kanske kunde jag ha ansträngt mig mer för att inte tappa min draghjälp men har man inte tävlat så mycket så vet man ju inte riktigt. Det var som vanligt väldigt kul att springa den här tävlingen.

Resultat hittar ni här.

Nu blir det väl bara lätt träning för AXA, kanske ett intervallpass upp på Skutan och lite stakning i Ullådalsbacken dagarna före.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar