måndag 24 juni 2019

Träning

Det går väl sådär med idrottandet, tävlande, tränande och allt sådant man vill ska fungera. Men jag har gjort några saker nu i juni i alla fall.

Det började första helgen med en tur till Romme för att träna med stavarna i backarna där. Det gick verkligen trögt när jag försökte trycka på lite. Mot slutet av mina fyra timmar så var vaderna rejält trötta av branterna. Men backarna är alltid kul!

Sen provade jag Rullskidgalejet ute i Roslagen. Prestationsmässigt var det väl en mindre katastrof. Kändes okej ett tag i början och sen åkte jag i en lite grupp bakom den stora tätklungan ett tag. Sen blev jag trött men kämpade till vi passerat drygt 2 mil och efter det rätt in i väggen! Det tog nog en 8 kilometer innan jag ens orkade hänga med någon. Jag var nog lika mycket överarbetad som tagen av värmen.

Loppet som sådant var riktigt fint! Små vägar med liten men påfrestande kupering och väldigt bra ordnat. Att det var utlånings skidor till dom bättre åkarna tycker i alla fall jag var bra, dom går ju trots allt lite tyngre än tävlingspreparerade 2:or. Hoppas på fler åkare nästa år!

En tur till Åkers-Styckebruk för löpning med Fredrik (samt Jocke första timmen) i form av ett långt och rätt hårt löppass. Ärligt talat hade jag behövt den typen av pass för länge sedan men bättre sent än aldrig. Jag var riktigt seg i benen men vi tuffade på på rätt tekniska stigar med lite kupering. Att höja tempot efter drygt 2 timmar var dock för hårt den dagen för mig, inte var jag bekväm med värmen heller. Så på slutet av våra nästan 4 timmar så var jag rätt trött!

Men som bilden visar nedan, Romme igår och det kändes lite lättare i benen igen. Nu blev det mest löpning uppför på dom hårda dragen och så gick jag med stavar på dom lugna dragen. Blev ju trött men inte som det varit senaste tiden. Kul!

Ungefär 1600-1800 höjdmeter hinner jag med under 4 timmar beroende på hur brant jag går. Det var ett gäng stockholmare där och tränade, bra val!
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar