måndag 3 december 2012

Dålig skidåkning

Tävlade igår igen, 10 kilometer klassisk stil på en kuperad bana i Idre i typ 18 minusgrader. Eftersom jag inte brukar ha några problem med kyla så var det ganska självklart att jag skulle starta och ett par bra nya skidor försvårade ju inte beslutet. Tyvärr så kändes inte kroppen bra och redan i första backen så var det som stopp i halsen (som mest tycktes bestå av slem) när jag skulle ventilera luft. Tänkte kliva av efter 2 varv men fortsatte dom sista 2 varven och försökte bara att klättra med lugn teknik i motluten. Det hela blev ett riktigt skitlopp och bra mycket sämre än i Brux för 2 veckor sedan trots att jag inte tränat så mycket sedan dess.

Nu sitter jag här med en halvdålig hals och en trött kropp och funderar vad jag ska hitta på i kylan. Förmodligen blir jag kvar inne och läser och skriver några viktiga saker, mycket roligare än skidåkning, just nu.

Min teamkamrat Niclas gjorde säsongsdebut i Idre och var tydligen nöjd med att tävla igen. Det förstår man och hoppas att det blir flera tävlingar. 2 till upplänningar var det i H21, Pontus och Erik som verkade göra okej tävlingar. Dom flesta av oss hittar ni igen i Björnjakten i Älvdalen om 2 veckor. Förhoppningsvis så är vår storstjärna Janne Mattsson tillbaka då också.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar