torsdag 15 december 2011

Älvdalen nästa

Tävlingsdebut på lördag, 7,5km skate följt av klassisk jaktstart på söndag. Björnjakten är nog en av dom roligaste tävlingarna, ofta stora startfält och fina spår. Det är bara att hoppas på att min kropp är lite pigg så att skidåkningen funkar hyfsat, det blir roligare så. Senaste tiden har jag varit minst sagt ofokuserad när det gäller träning men det är nog bara bra. Med på resan blir 08:orna Niclas och Emelie som jag plockar upp i Falun. Dom passar bra ihop då jag inte känner någon som är mera skadade och sjuka än dom två. Så tycks dock inte vara fallet för tillfället och Niclas ska väl försvara Sumpans heder i H21 (det är tur att dom får ut någon H21:a i tävlingsspåren) medan jag tror Emelie tränar för Tjejvasan, möjligtvis vallar hon åt oss också. Kul ska det bli i alla fall.

Strömsbergs klubbläger i Brux blev bra också. Gubbarna höll ut hela veckan. Jag fick ihop ca 23 timmar på 5 heldagar och 2 halvdagar. Högintensiva pass i stakning (som funkade väldigt bra), klassiska intervaller med mestadels diagonal samt skateintervaller var av mycket paddling. Sista dagen lite längre klassiska impulser med en trött kropp i jättefina spår. Rexseniorerna tränade imponerande mycket men akta er lite för mängden och intensiteten på distanspassen, ni har trots allt inte så många träningsår bakom er, akta er för Pischlerintervaller också. Vår storstjärna Janne Mattsson var där också men slet lite med en småförkyld kropp, det gick dock inte sakta för det. Jag försöker lyssna lite på honom och inte träna ihjäl mig, jag har ju trots allt några år bakom mig. Allt som allt ett jättefint träningsläger och känslan var att jag inte ville åka därifrån.

Nu har jag löpt 1.30h på isiga grusvägar, inte riktigt vad man vill göra.

//Stefan...

...som lyssnar på In Flames och gillar dom för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar