lördag 6 juni 2015

Bergsget in progress del 3


En gång i tiden jagade jag timmar, nu jagar jag både timmar (färre) och höjdmeter (flera). Det går framåt! Det blev två till fina dagar med träning efter Dalarullen. Först klassisk åkning runt Skuggarvet och Lugnet på måndags morgon, ensam, i regnet. På kvällen löpning med Annika och Niclas i Stångtjärn. Efter en och en halv timme där var mina ben helt tomma på muskulär styrka. Det här med att använda benen på Dalarullen satte ju sina spår...

Därför var jag lite överraskad hur bra kroppen funkade i Romme på tisdagen. 2000 höjdmeter var målet, tänkte att det skulle ta tre och en halv timme, det tog fyra timmar och åtta vändor upp och ner. Visst var benen tröttare än förra gången men jag löpte det mesta och gick bara med stavar tre gånger. Som vanligt bra fart utför även om jag var lite försiktig. Väldigt roligt var det i alla fall och alla sätt som motiverar är ju bra! Nu tog väl dom här fyra timmarna lite mer än jag trodde så efter två dagar med träning efter jobbet så har jag varit ganska utslagen. Ska väl börja träna snart igen ändå, hoppas på några långa löppass i Sälenfjällen snart.

Romme har ändå flera alternativ att löpa uppför än Gesunda och det är väl därför man bygger såna här saker? Nästa gång blir det nog intervaller istället.


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar