fredag 28 augusti 2015

Alliansloppet och mer post maraton...

Körde ju Alliansloppet förra lördagen och det gick väl ganska tungt egentligen. Tränade ju lite stakintervaller veckan efter AXA och sen försökte jag ta det lite lugnt inför Alliansloppet, funkade väl sådär. Laddade upp med intervaller kvällen före och det hade just inte hänt något med kroppen då kändes det som.

Loppet då. Seg uppför startbacken, valde att staka (kanske fel) då benen var slitna. Låg och sladdade bakom en jättestor tätklunga första varvet och sen var kraften slut. Åkte ensam ett tag ut på andra varvet. Blev ifattåkt och frånrullad in till varvningen och hyfsat oinspirerad på sista varvet. Fick följe med en grupp in till mål och lyckades vinna spurten där. Det blev väl bra träning i alla fall.

Faktum är att även om kroppen har funkat okej att köra distans med efter fjällmaran så har den varit ganska nedstängd när jag ska köra hårt,och då speciellt en längre stund än 30 minuter. Jag antar att 4.35h hård löpning gör det med kroppen? Så tränat har jag i alla fall. Dagen efter Alliansloppet (och Metallica) så svängde vi in till Kinnekulle på vägen hem. Blev ett fint löppass där på drygt 2.30h med Ronny, Niclas och Tommie på en led som går runt på berget och ner till Vänern några gånger. Det finns riktigt fina vägar där för rullskidåkning så det kanske blir att stanna där några dagar nån gång. Det var också det första långa löppasset efter AXA och det på ganska hårt underlag, funkade oväntat bra!

Nu hoppar jag över tävlingar den här helgen och köra några pass i Falun med Niclas. För någon timme sedan krossade han mig på stakintervallerna i Bjursås. Jag var verkligen helt sänkt! Hade problem att ens staka branterna! Men så är ju vissa pass och det är egentligen inte så mycket att fundera på. Har också lyckats löpa slut på vaderna efter intervaller igår och distanpass på Lugnet tidigare idag. Blir intressant och se vilken slags träning vi kan bedriva i morgon?

Annars så laddar jag inför Skigorullen som Sumpan ordnar 5 september. Då hoppas jag kroppen har glömt fjällmaran.

Metallica då? Jo, Whiskey In The Jar måste dö!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar