söndag 16 december 2018

Bättre vecka

Så plötsligt i torsdags hängde jag med Ronny på ett intervallpass i stakning, rätt skönt det! Stort steg mot i Älvdalen. Annars är det lite upp och ner, väldigt trött ibland och kroppen spökar på fler sätt. Tårna jag nästan bröt i en vurpa i Idre för några veckor sedan svullnar upp vid klassisk åkning och idag med ett stakpass på 4 timmar planerat så vaknade jag med rätt kraftig nackspärr, så där att det är svårt att få tryck i stakningen.

Just dagens stakpass måste jag ändå vara nöjd med. Hann värma upp en halvtimme innan några lokala hårdingar med Markfjärd i spetsen dök upp och drog med mig på en 3-mil i A2 tempo, fina kompisar! Efter det kunde inte nacken hindra att jag körde mina A3 intervaller. Planen  var att staka lagom hårt med rätt slitna muskler och så gjordes också. Nu ska jag vila!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar