tisdag 30 juli 2019

Vertical K

Sprang (gick) Vertical K i Åre i kväll. 1000 höjdmeter från torget upp till toppen på Skutan, en av alla roliga tävlingar under fjällmaraveckan. Sprang det mest för skojs skull och kanske för att få lite form om det ska bli någon fjällmara på lördag. Skutan har jag tagit mig upp för tidigare, dock inte banan som väntade nu. För många år sedan brukade vi gå skidgång upp till toppen via störtloppsbanan, minns att jag varit ner mot 55 minuter då, med stavar! Tänkte före start att 60 minuter vore okej med nuvarande form, 55 minuter med bättre form.

Det blev väl inge trevlig upplevelse för mig direkt. Tyvärr så var ju första halvan av banan brant, brant uppför. Lite för länge och lite för brant för mig, speciellt var vaderna och ryggen problem för mig i dag. Och då tog jag det rätt lugnt från starten. Såg efter halva att jag kunde gå under timmen upp och visst gick andra halvan bättre men jag var ändå för stum i musklerna och fick gå rätt mycket.

Kom ändå upp på 60 minuter och några sekunder, med tanke på känslan så får det vara okej. Kanske blir det ett nytt försök nästa år. Hoppas jag blir lite piggare nu.

Det var fint väder idag, dock rätt kall vind upp mot toppen.
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar