söndag 21 mars 2021

Träning

 Jag lider forfarande av överbelastning i övre ryggen/nacke/axlar sedan Vasaloppet men det är på väg åt rätt håll. Märkligt så tog Vasan väldigt hårt på ryggen i år, ungefär som ett rullskidlopp fast värre samt att det sitter i längre. Men det är väl ett bra tecken att jag ansträngde mig.

Nu är jag igång med hårdare träning igen. Provade stakintervaller i onsdags, några med Ronny också, men det kändes inte så bra. Har passat på att löpa lite för att vänja benen men eftersom det finns konstsnö lite överallt här omkring så får ju skidåkning vara fokuset ett tag till. igår blev det en träningsdag i Falun med ett långt skatepass som hade 4 långa intervaller i mitten. Mycket klättring på tävlingsbanorna som hade fina spår. ganska lätt före till en början men efter 12 var det rätt tungt. Benen var väl lite stumma av löpningen tidigare i veckan. Även om det inte är en terräng för att träna distans i varje dag så tycker jag att det är roligt och bra träning, så blir man kanske lite stark i benen för sommarens fjällöpning.

Idag blir det bara lite lätt löpning och styrketräning för ryggen vars muskler faktiskt var nära att låsa på en skateintervall igår. Sen hoppas jag på mer skidåkning.

 

Mördarbacken, bra träning som gör ont i benen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar