onsdag 5 januari 2011

DM-stafett

Igår skidade jag äntligen en tävling i klassisk stil. Ett bra första varv och ett segt andra utan någon draghjälp, något jag verkligen behöver när jag är i dålig form. Christer hoppade in på första sträckan och fick enligt egen utsaga ut maximalt av kroppen samtidigt som Stefan Ö gjorde en helt ok insats. Men varken jag eller mina klubbkamrater fick spela stjärnor den här kvällen.

Östervåla med Pontus, Uffe samt Henrik stod nog för den en av dom bästa samlade insatserna i DM-stafett sammanhang på många år. Tänker att Häverödal nog hade ett lika bra lag för några år sedan. Ungdomarna i Rex imponerade med sin jämnhet. Roslagsbros Henningsson och Holmström åkte bra trots dom minst sagt begränsade möjligheterna att staka på ett vettigt sätt. Janne Mattsson gjorde nog kvällens främsta insats på sin skatesträcka. Det finns hopp för herrskidåkningen i Uppland.

//Stefan...

...som lyssnar på Bob Seger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar