fredag 21 januari 2011

Sjuk

I Hedemora för nästan två veckor sedan gjorde jag äntligen ett lopp där jag trots trötta muskler hade lite tyck i skidåkningen, i klassisk stil ska tilläggas.  Dagen efter skatade jag nio kilometer i Avesta med en helt sänkt kropp. Resultatet? Sjuk igen. Som vanligt missade jag DM-helgen, Tony är av uppfattningen att den på något sätt är förhäxad för oss strömsbergsseniorer. Hoppas ni hade kul i spåren i alla fall. Nu väntar jag på lite provsvar som förhoppningsvis kan bringa lite klarhet i vad min kropp håller på med. Nån tävling blir det nog inte till helgen.

Samtidigt så fortsätter judarna att ta över min bokhylla. Som senast, köpte en bok av Georg Simmel, tysk sociolog/filosof verksam slutet av 1800-talet/början av 1900-talet. Påfallande ofta så har mina böcker en författare med judisk bakgrund. Påfallande ofta är dessa författare tyska också. Anmärkningsvärt är också att dessa judiskt-tyska författare inte tycks ha varit verksamma efter 1920-talet. Nu skulle man ju kunna påstå att det är tyskarna som försöker ta över min bokhylla, men det låter ju bara dumt!

//Stefan...


...som lyssnar på Creeping Death

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar