tisdag 1 februari 2011

Skidåkare igen

Har precis funderat på skidåkning som tidigare varit en kollektiv process i motsats till hur skidåkning idag används som en individuell statusmarkör och självförverkligande. Mer om det senare.

Sjukvården hittade inga fel på mig så i onsdags åkte jag en motionsstafett som Norbergs OK ordnade. Roligt arrangemang där man var maximalt 3 i varje lag som åkte en 1,5 kilometer lång sträcka. Min bror Tommie och kusin Andreas kämpade med mig i sjunkande temperatur (minus 17 till slut) i en och en halv timme. Ovant minst sagt men vi åkte bra, var bara något varv efter segrarna som hade Niclas Johansson från Avesta i laget. Tvåorna ställde upp med skidorienteraren Erik Rost bla.

Fredag innehöll intervaller i en stor backe på engelbrektsspåret.

På söndagen blev det ett Hornbergslopp för mig. Både nertränad (av stafetten och intervallerna) och otränad (av sjukdomsperioden) så hängde jag inte med länge. Fick bra hjälp av Sebastian från Sumpan några mil för att sedan ta helt slut på sista milen. Bra träning blev det iaf och nu kanske kroppen kommer igång. Dagen ung och lovande var annars David Holmström som slutade på tredje plats nån minut vinnande Robin Bryntesson och tvåan Håkan Löfström.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar