måndag 18 februari 2013

Fifty two fail...

Efter Engelbrekt fick jag av någon anleding väldigt ont i ryggen samt helt utslitna leder i armarna. Kanske startade jag lite för tidigt efter sjukperioden. Men det var inte det som stoppade mig igår.

Lite seg i starten men efter första backen så gick jag upp i tätklungan. Jo, det var hög fart från start och jag följde några kilometer men kände att kroppen inte svarade så bra. Släppte och väntade in andraklungan. Provade att vara med och köra lite men efter ytterligare några kilometer så blev jag ganska matt och dessutom så kändes halsen lite dålig. När jag till slut hade svårt att följa amdrakulungan klev jag av efter 10 kilometer och gled sakta in till starten för att lämna tillbaka nummerlappen. Det var nog klokt att göra så men det är mycket roligare att tävla än att inte tävla.

Vet inte riktigt vad som händer nu. Behöver bli återhämtad i överkroppen inför Vasan men även tävla. Samt hitta en startplats till Vasaloppet.

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar