måndag 27 maj 2013

Vålarullen 2013

Kände lite i halsen när jag cyklade hem från jobbet i fredags och det satt i även när tävlingen startade på lördagen 10 minuter över 10. När det blev fri fart efter en dryg kilometer så var det ganska lätt att följa med men bara efter ytterligare någon kilometer var den slutliga segraren Daniel Olsson och tvåan Magnus Graas i tät och jag hade inte en chans att följa. Tappade även andraklungan och åkte ett tag med Jakob Jansson innan det också gick för snabbt. Motivationen var sådär och utan ork i kroppen så funderade jag på att vända.

Så blev det inte. Jag slog följe med Fredrik G (och en till åkare fram till vändpunkten) och vi hade ett bra samarbete. Efter vändningen bestämde jag mig för att gå så hårt jag kunde in till mål för att åtminstone få bra träning, trots trött kropp och låg puls. Det gick väl okej.

Tack till Östervåla IF för ännu en Vålarull. MEN, vi måste på flera sätt få dit flera åkare om det här med rullskidtävlingar ska fortsätta. Tack till Uffe, Uffe och Niclas (som sin vana trogen körde sönder något med staven) för langning. Vi möts väl nästa år i Östervåla?

 Resultat finns här.

Eftersom min temakamrat Niclas körde av en spets efter några kilometer så blev jag ju "tvungen" att träna en liten tur med honom på eftermiddagen. Vi startade i Gysinge och åkte via Österfärnebo nästan ner till By och tillbaka. 3 timmar och 5 minuter på tävlingshjul. Jättefin tur, kanske inte helt optimalt. Fortsatte träningen med Niclas på söndagen i form av 4 timmar MTB på stigarna runt Lugnet. Jätteroligt det också, ok hals men sliten kropp. Nu vilar jag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar