fredag 7 juni 2013

Cykelintervaller och Högbobiken

5 gånger uppför Olshyttebacken i onsdags på racern. 6 minuter och 30 sekunder tog dom vardera (lite drygt på slutet), bra för att vara mig och cykelkapaciteten går framåt. Dryga 4 timmar i sol tog hårt på kroppen och pulsen har fortsatt svårt att nå några högre höjder. Men...

...eftersom jag inte vaknade upp sjuk dagen efter stod jag bakom startlinjen i Högbobiken dagen efter. Lite väl långt bakom startlinjen tyvärr. Fick inrikta mig på att följa med på stigarna i början men på grusvägarna (som Bessemerloppet går på) åkte jag ifatt ganska många redan på det första av två varv. Avslutade med att hänga med dom sista backiga och något tekniska kilometerna in till varvning.

Ut på andra varvet var vi några stycken och jag gick upp och körde så fort det var lättåkt stig och väg. Körde ifatt och om ännu flera. Jag ryckte när backarna på dom sista kilometarna började och vi blev två som körde in till mål. Skönt med lite tryck i benen och bara en miss med växlingen kostade mig en placering som jag ändå inte brydde mig speciellt mycket om.

Ska nog ta för mig lite mera i starten men kul att blåsa om åkare efter åkare under loppet. Fick faktiskt frågan om jag var landsvägscyklist, för chockad för att svara. Tror att Engelbrekts MTBn kan passa mig med sina grusvägar, dock roligare att vara bergsget.

Resultat hittar ni här.

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar