måndag 11 november 2013

Träningtävling

På en fint kuperad nyasfalterad väg mellan Horndal och Garpenberg blev det träningtävlig i lördags. Hade väl tänkt vila men när Ronny hörde av sig så är det väl lika bra tänkte jag. Ronny och Jesper skatade på Marweskidor och jag stakade på 2:or, bra upplägg. Dom båda körde bra och jag hade väl orkat följa om jag haft en lite mera utvilad kropp. Nu tog stakningen hårt ändå och kroppen var nog lite ovan att staka hårt på så lätta hjul. Mycket nöjd med träningen med andra ord.

Dessutom så fick jag lite pacing sista flacka biten av den lokala cyklisten Andreas som var ute och gjorde grundträningen. Fem timmar på dubbdäck, för att det är det som krävs! Inspirerande. Nu försvinner jag till Funäsfjällen i slutet av veckan och stannar där ett tag, kanske tävlar jag i klassisk stil. Som alltid så är jag öppen för allt som har med stakning uppför Kläppenvägen samt diskussioner om Nina Björks författarskap att göra.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar