måndag 25 november 2013

Bruksvallsloppet 2013

Tävlingspremiär i fredags, 10 km klassiskt. Funderade på att staka då det var relativt snabb och hård konstsnö men tänkte att det är bra att träna klassiskt också. Dessutom så var jag ganska trött i armarna av all stakträning dagarna före. Fäste på och startade med en ganska dåligt uppvärmd kropp.

Stakningen ut ur stadion funkade bra som vanligt men sedan var det ganska segt. Man kanske inte ska bestämma sig för att öppna lugnt på premiärtävlingen? På toppen av banan hade jag (min för helgen teamkamrat) Erik Ohlström ikapp samt Edwardsson från Årsunda. Jag och Erik höll sedan bra tempo i kraft av fina skidor ner till varvningen. Sedan drog årsundaåkaren upp till toppen igen (och kanske var jag lite för defensiv där). Gjorde ett ryck på i saxbacken och stakade ifrån mitt sällskap in till mål.

Ganska nöjd, men seg start och trött i stakningen som ska vara min starka del. Känns hoppfullt. Kul att Erik visade framfötterna också. Det fortsatte med skatetävlingar två dagar efter men då var jag naturligtvis ute och tränade långloppsträning. I dag avslutade jag träningen i Brux med att trots allt träna skateintervaller. Upplägget var sådant att jag försökte köra slut på två av mina andra gröna skidkamrater Niclas och Hugo. Det lyckades väl hyfsat även om jag av någon anledning fick stå för dragarbetet. Niclas konstaterade att jag för dagen var en känguru (och han borde ju veta då dom har en riktig känguru i klubben) i dom branta motluten, och jo, det kändes ganska bra i benen.

Nu blir det tävling i Idre på söndag.

Resultat hittar ni här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar