tisdag 3 december 2013

10 kilometer stakning (klassiskt) Idre

Jag borde nog nöjt mig med att bara åka till Grönklitt och träna med dom andra motionärerna. Arbete hela dagarna, för lite sömn och ingen (!) träning sedan Brux gjorde tävlingen i Idre till en plåga.

Laddade upp med skateintervaller i Grönklitt kvällen före. Upp tidigt för att åka till Idre. Snöstorm där uppe. Något framskjuten start som gjorde att jag snurrade till rejält när jag skulle starta, fick kliva in nästan sist i fältet istället (tydligen är det jag och Daniel Tynell som gör på det viset). Helt jävla slut i benen så jag stakade det mesta och dom två sista varven gick inte snabbt. Åkte tillbaka till Grönklitt och somnade. Skidorna var dock bra.

Tränade igår och idag i Grönklitt. Tävlar vidare i Älvdalen om knappa två veckor. Ska nu jobba på att hitta en balans i fråga om totalbelastningen i tillvaron, det ska vara viktigt tydligen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar