torsdag 26 december 2013

För lätt motstånd...

...det handlar om Proski 3:or och 70/20 stakintervaller i lätt regn. Det kändes bra alltså.

Tränade på bra förra veckan efter Björnjakten och fick ihop nästan 19 timmar. Till att börja med distansträning och då mest i form av stakning. Två pass på rullskidor, kändes väl sådär motivationsmässigt. På söndagen besökte jag konstsnön på Lugnet för lite högre tempo. Klassiska intervaller med trötta ben som följd. Funkade ganska bra trots halv storm och en myrstack utspridd i spåret. Eftermiddagens A2-skate var inte lika njutbart. Stumt, stumt, stumt var den genomgående känslan. Om det gav så jäkla mycket vet jag inte.

Julafton,  löpintervaller 4x6 minuter där jag inte pressade allt för hårt. Och så 70/20 stakning på rullskidor igår, två block som gav 40 minuter effektiv tid. Nu väntar återhämtning och Axa-skimarathon i Grönklitt på söndag, ska bli intressant.

//Stefan

2 kommentarer:

  1. Hur tuff är banan på kanonspåret i Orsa? Tänker du staka på söndag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stakar förmodligen. Den är halvtung, värre än elljus i Brux. En lång backe på dryga 2min och en brant på 1 min tillbaka. Den branta måste man vara riktigt duktig för att staka, eller så saxar man.

      Radera