söndag 15 december 2013

Björnjakten 2013

Skate på lördagen i lös nysnö. Det är långt från mitt favoritföre men funkade ganska bra. Kändes bra direkt från start och gick ganska hårt första varvet. Fick tyvärr ingen bra draghjälp, vilket gör ganska mycket för mig i skate, förrän på sista varvet när jag lyckades hänga en moraåkare halva varvet. Trött blev jag i alla fall efteråt. Bra skatelopp och min teamkamrat Niclas åkte in några sekunder efter mig och var också nöjd över sin insats. Den gamle luringen Hugo gjorde också "riktig" tävlingscomback och var inte allt för långt efter.

Idag blev det som sig bör stakning i genomsur nysnö/konstsnö i 15 kilometer. Djävulskt jobbigt således. Tänkte öppna lite lugnt och tyckte att jag gjorde det men det råder delade meningar om den saken. Åkte ikapp en del medtävlande och fick ganska bra hjälp under vägen. Och när jag tänker tillbaka på loppet så gick det nog ganska fort under första varvet. Sedan var jag lite halvseg under dom resterande fem varven. Tävlingen avslutades med att jag som vanligt vann en stakspurt.

Positivt att jag nu har lite högra utgångshastighet, det behövs till långloppen. Positivt att benen var ganska lätta i skaten. Positivt att stakningen börjar fungera bitvis. Nu fortsätter väl allt med någon slags träning.

Resultat hittar ni här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar