söndag 14 september 2014

Klev av SM...

...Har känt mig lite dålig i halsen på morgonen dom senaste dagarna. Men eftersom det inte varit mer än lite så ville jag prova att starta i Värmdörullen/SM. Kändes bra på uppvärmningen då musklerna kändes utvilade och pulsen var som den skulle. Sen blev det start då och det gick naturligtvis riktigt hårt uppför startbacken. Funkade väl bra den branta delen men sen var jag lite stum av syra. Det blev ändå ett långt led av åkare så det var bara att hänga på. Kände mig inte piggare när vi passerade målet på väg ut på första varvet och hamnade i en jagande andragrupp. Jag försökte gå fram och höja farten men det kändes som kroppen inte riktigt fick syre och halsen börjad bli svullen. Tyvärr fortsatte det här under resten av det första varvet och även om chansen fanns att gå ikapp täten så ville inte kroppen. Beslutade mig att kliva av när vid första varvningen då jag verkligen inte ville förstöra dom kommande veckorna i onödan.

Idag är jag lite ansträngd i halsen men inget värre, så det var nog rätt beslut. Däremot så känns det inget bra. Det är mycket roligare att fullfölja och även om det inte går bra så får man bra träning och kan dra fram några andra. Det var i alla fall inspirerande med ett större och bättre startfält som gav en ordentlig höjning av farten på loppet. Hoppas nu att flera återkommer till detta fina arrangemang kommande år.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar