torsdag 11 december 2014

Rullskidåkning och kommande Björnjakt

Jag sliter med formen fortsatt och den är verkligen inte tävlingsduglig. Nu spelar det mindre roll den här tiden på säsongen men det har varit så här nästan en månad nu. Slutat av förra veckan tränade jag en del på snö och det tycks bli ett år med snöjagande igen. Körde ett 10 kilometers stakrace mot Pontus i Älvdalen och blev slagen med 1 minut. Inte bra det men jag hängde med hyfsat första halvan och det gick fort. Med tanke på hur kroppen kände sig så får det vara okej.

Det blir tävlingar i Älvdalen till det här helgen som vanligt och som vanligt den här säsongen så har jag inte lyckats träna några skateintervaller den senaste tiden heller. Idag till exempel, tänkte ta ut skaterullskidorna och köra några stenhårda uppför. Men nej, hade verkligen inte lust med det så det blev ett långloppsstakpass på 4 mil istället. Blandat A2/A3. Så vi får se vad det blir av helgen, på söndag får jag i alla fall staka, även om dom skulle få för sig att ändra till fristil.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar