onsdag 9 september 2015

Mina skor tycks stirra ilsket på mig...

...Konsekvenserna av att inte kunna träna ordentligt pga halsont blir allt märkligare. Hurvida mina skor också är besvikna är kanske oklart men helt nöjda är dom inte.

Nu är det ju ingen fara ändå, några missade rullskidtävlingar verkar det bli men vilan behöver jag ju och den var väl lite planerad. Kanske underskattade jag hur mycket en fjällmara sliter, förmodligen borde jag ha vilat mer veckan efter men man ska ju bli trött, det är ju liksom en del av saken! Dessutom blev det en hel del stakning under augusti och ryggen blev minst sagt sliten så där har vilan gjort gott. Benen är ju en egen historia, veckan efter fjällmaran löpte jag bara 35 minuter, mest för att jag hade annat att träna. Sen dess har jag löpt någon gånger i veckan och har för första gången i mitt liv upplevt att jag får ont på olika ställen i mina ben under löppass! Fast inget farligt egentligen, bara att benen behöver bli vana igen. Så stora är mina problem för tillfället alltså...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar