söndag 27 september 2015

Långloppspass...

...Årets första med Nicklas. 5 mil stakning runt Norberg, Ängelsberg och Fagersta med 4 A3 drag och resten A2. Var stark (men sliten) idag och drog det mesta, vi satte bla en bra tid i Melingsbacken. Det blir väl några till sånna här pass i höst men inte för många. Så jag tränar igen och har faktiskt gjort det ordentligt i dryga 2 veckor. Om ni varit oroliga?

Var upp en vända norrut i Dalarna och löpte 10km på Salomon Trail Tour i Sälen, blött och fint och funkade ganska bra att löptävla med benen igen. Jag har ju annars fått uppleva hur det är att få (lite) ont i knäna av löpning, har inte hittat någon poäng med det än...

Stakade ett långt och kuperat pass där jag fick ihop 85km och 900 höjdmeter, allt på fem och en halv timme. Det var faktiskt väldigt kul, sommarens Vasaloppspass var det! Tyvärr så reser ju liknande träningspass frågor hos omgivningen där man lätt blir stämplad som avvikande, men det är ju smällar man får ta...

Och så blev jag ivägtvingad (dvs tillfrågad) till rullskidbanan i Snöå och körde ett klassiskt träningsrace som inte kroppen var återhämtad för. Andra passet blev stakning på 4:or, trevligt, borde vara där oftare!

Nu ska jag vila

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar