tisdag 1 november 2016

Träning på snö

Träningen den senaste tiden har (relativt mig själv) bestått av något färre timmar men med ett högintensivt inslag på dom flesta pass. Trots det inte så väldigt många per vecka, typ 4, om det är bra för mig vet jag ärligt talat inte, dom lugna passen känns nödvändiga inte minst för att återhämta kroppen. Men jag har fått bra hårdträning i alla fall. Två långloppspass dom senaste helgerna på vanliga rundan runt Ängelsberg, Fagersta och Norberg i A2/A3 stakning. Ett klassiskt intevallpass i Garpenberg med Ronny förra tisdagen där han hävdade att det var tröskel bland annat.

Så idag var jag ledig och planerade köra ett längre klassiskt pass i Garpenberg med intervaller också. Bara för säkerhets skull om FIS får för sig att förbjuda användandet av stavar. Tränade gjorde jag också, fyra gånger upp i lungt tempo, fyra gånger upp i hårt tempo. Det var lite jobbigt...

Det här är faktiskt toppen på Olshyttebacken så det var inte så farligt hela vägen. Nedre halvan var tämligen ren. Det enda hellånga draget tog nästan 11 minuter med samma skidor som tog starx över 9 förra tisdagen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar