fredag 6 oktober 2017

Perfekt förkylning?

Tränar igen efter ett bakslag som gav några dagar till med vila så jag är inte direkt övertränad nu. Planen var hela tiden en viloperiod i månadsskiftet september/oktober. Inte så att jag längtar efter att vara snorig och ha ont i halsen men förutom att jag inte kunnat träna så har det inte varit så farligt, inte ont i musklerna och helt död i kroppen. Perfekt förkylning då kanske?

Vet inte riktigt men efter att ha tränat en vår och hel sommar behöver jag verkligen vila annars blir inte ingången i vintern inte så bra. Nu verkar jag drabbas av höstförkylningar en gång varje höst och det understryker väl min nyss nedskrivna slutsats. Man kanske inte vill vara sjuk men det kan ju komma mer eller mindre lägligt.

Nu hoppas jag kunna skapa lite mer positiv form framåt i oktober. Gårdagens träningspass var väl hemskt tungt på sitt sätt men idag tog jag rullskidorna till tallheden för ett långpass som gick bättre. Hoppas således på intervaller i morgon. Annars handlar höstträningen mest om att fokusera krafterna till och på rätt pass, och ta det lite extra lugnt på dom andra.

Tallhed, det bästa att löpa på efter fjäll. Dagens runda tog mig bort runt speedwaybanan som vanligt typ. När jag inte tränat så mycket på ett tag är det väldigt tydligt att behovet av sportdryck och liknande är mycket mindre. Idag gick jag runt på vatten och bananer under 4.30h, och då är jag inte en speciellt förtjust i bananer. I vanliga fall häller jag i mig energi så fort jag behöver, inte i onödan men att använda träningspass som en bantningsform är inget för mig om jag vill få ut något av träningen.
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar