tisdag 24 april 2018

Avslutande skidåkning

Inte så mycket skidåkning på snö kvar den här säsongen, inte bara för att jag börjar på en ny säsong första maj utan mest för att snön här omkring börjar ta slut. I lördags stakade jag en timme på morgonen i Avesta och vi får se om det går att åka någon mer gång. Men före det har jag hunnit med några fina skidpass!

Grönklittsjakten tillhörde väl inte den bättre skidåkningen, mest för att jag var väldigt trött. Ibland ska man inte tävla.

Helgen därpå gick det bättre. Fredrik och jag har en tradition att köra en vår5-mil i skate, dvs dom år vi hinner och har snö kvar i närheten. Det hade vi i år och Lugnet i Falun är den roligaste arenan att köra på.

Med okej glid på skidorna, ganska tidig start och en ambition att klättra mycket gled vi iväg. Först åkte vi igenom 10an i bra fart men med sega ben och sen ville Fredrik ta 15km banan istället för Mördarbackarna. 15km ger ju bra med höjdmeter men är ingen Mördarbacke så vi hade lite att ta igen efter den. Ett varv med stora Mördarbacken innan det var dags för en snabb drickapaus. Avslutande 2 milen på vårt race innebar 4 vändor till i Mördarbacken tillsammans med någon extra kilometer. Efter 2.40h och 5 mil avverkade stannade vi i solen. Kul grej att göra!

Skidmässigt så var jag upp och körde en del stakning och klassisk åkning på Lugnet igen på tisdagen, det tog bra på hela kroppen. Annars har det blivit något pass i Avesta också men det är svårt då värmen gör snön väldigt smutsig på ytan. Men det är ju vår och man kan träna löpning också.

Solig avslutning på skidsäsongen!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar