tisdag 3 april 2018

Vårpoffen, snöträning och löpning

Jag var ju trots dålig form sugen på att tävla och Vansbro är ju närmare än Lofsdalen, Pilgrimsloppet får bli nästa vår helt enkelt. Så det blev en solig dag med snabbt före och lite galen utförsåkning i skogen söder om Vansbro. Men fy fan vad seg jag var! Säkert bra i ett längre perspektiv ändå och fin träning fick jag ju också. Och äntligen var det inte segt nysnöföre.

Duktiga åkare, seg Stefan. Den andra Stefan, Sunneberg hade 4 kracher och bara en och en halv stav med sig dom sista kilometerna. Lite så svårt var loppet.

Annars har det blivit mer skidåkning än tänkt. Mest på grund av att fjällen till och med har flyttat söder om Falun den här våren! Ett märkligt problem har dock tillstött, det ligger snö i skogen där jag tänkte träna löpning. Det löser sig säkert snart men det blir några mil asfalt tills dess.

Tidig morgon före jobbet, 15 minusgrader och sol. Samt reklam för Medelpad. Bergeforsen hade bra framtidspotential även efter att jag värvats till Strömsberg med namn som Svanebo (2 stycken), Rydqvist, Ojala (flera) och inte minst Remb!

Dagens tur på skaren var nog den sista, pga jobb och varmt väder närmaste dagarna. Turen innehöll bla vildsvin, det har ni inte i fjällen norrut va?
//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar