lördag 7 juli 2018

Engelbrektsrullen 2018

Det blev en okej tävling förra söndagen. På lördagskvällen var jag ut på banan efter jobbet och körde lite maxfart på rullskidorna, tyckte det var på tiden. Tillsammans med några intervallpass till jobbet så tyckte jag mig vara hyfsat förberedd.

Planen var att avvakta lite i början, det är en rätt så platt banan så det är inte helt lätt att gå ifrån. Vi krånglade oss ut från Norberg via en hel del skarpa svängar och när vi rullade under stora vägen så såg jag en något överladdad Wedin i täten. Ute på den fina vägen runt sjön låg jag rätt långt bak när farten ökas markant och jag får gå om och jaga ikapp. Väl ikapp höjs farten igen och en tätrio kommer iväg. I år fanns det några som vågade köra från början!

Kraften att köra ifatt täten fanns inte men jag jagade ifatt Jacke och siktade in mig på Ronny. Det gick tyvärr inte och Jacke var till en början lite trött men sen hjälptes vi åt rätt bra. Trots det kom Henrik Wallin ikapp (starkt!) och det kunde ha blivit en bra trio resten av loppet. Tyvärr så körde dom båda fel in mot Norberg så jag fick vänta och släppa ikapp dom och så fick vi 2 till med.

Tyckte jag fick dra en hel del runt byn och ut på andra varvet. När vi ska vända på Fraggvägen kör tydligen Jacke av Henriks stav (och ger sen sin stav till honom), så vi blir 3 till Henrik lyckats jaga ikapp igen. Efter passering Klackberg på väg mot mål så går jag och Henrik ifrån och sen kör vi båda det vi har in mot mål där Henrik är uppenbart piggare än mig och drar ifrån på slutet. Gott så!

Nöjd med detta. Kul att det blev sån hög fart i loppet! Jag var varken i form eller tränad för stordåd men åkte bra utifrån var jag är i träningen nu. Engelbrektsrullen har blivit ett kul lopp, hoppas det fortsätter växa!

Resultat finns här.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar