onsdag 7 november 2018

Ytterligare två bra pass

Det tränas bra nu. Först dryga tre timmar på tallheden, hälften obanat, hälften stig på förmiddagen. Bra naturtyp för löpning. Ganska flackt visserligen men så här i slutet av barmarkssäsongen vill jag inte bränna benen allt för mycket genom löpning. Kändes riktigt lätt, racen i Grönklitt kanske inte gick bra men det var som sagt nyttigt!

Speciell känsla att löpa över marken där det växet mossor och lavar. Nu är det fuktigt och man springer inte sönder växtligheten heller. Dock inte helt överrens med dom som markbereder efter avverkning i sån här skog.

Kvällen träning var länge lite oklar, vill löpa mycket nu några dagar innan jag letar snö igen men förmiddagens pass räckte. Det fick bli stakmaskin för att jobba lite på stakningen trots frånvaron av skidåkning. Mötte således upp (med det menar jag att jag hann träna 30 minuter innan han var på plats) Ronny på Dickfors Gym. Förutom diverse olika belatsningsnivåer och lite diagonalstak under 1.30h så gjorde vi ett set 500m/60sek. Det började väldigt lätt för mig men det var väl optimistiskt och snart gick det inte så snabbt längre och det blev en kamp mot sura och trötta muskler. Helt okej det, bara jag kör riktigt hårt är jag nöjd med dessa pass. Kroppen var helt enkelt sliten sen söndagens stakning. På rätt väg tänker jag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar