tisdag 16 februari 2021

Mera träningstävlingar

Jag måste medge att jag passar på att njuta av kylan ute, vinter på riktigt och nu är det rätt så ljust ute också. Skönt att vara ute alltså, förutom carbonpjäxorna då! Förra veckan hann jag med löpintervaller och lite hård stakning med Ronny i Avesta innan jag begav mig ner till Västerås för ett 2-mils träningsrace på lördagen. Eftersom jag har kännt mig i bra form hela vintern så tänkte jag väl att det skulle gå lätt.

Det gick inte lätt! Mathias S som vann var i och för sig stark men jag hade tyvärr en svag dag. Dom första varven på en fin dryg 2,5 kilometers konstsnöbana vid var lite jobbiga men jag tänkte att det nog lossnar. Det gjorde det inte och andra halvan var jag riktigt sänkt i framför allt överkroppen. Jag blev rätt förvånad men så är det ju ibland. 

Men som vanligt blir det ju bra träning och det var första gången sedan en Västmanlands cup (som ungdom 1993 kanske) jag tävlade i Västerås. Spåren från Rocklunda gillar jag ju annars att löpa i, ganska kuperade och ganska roliga.

Nu väntar jag på att se om det blir start i Bessemerloppet i helgen.


Ljust och soligt på lördagsmorgonen i Västerås, och kallt, det blir inte så mycket bättre. Det är också rätt skönt att starta tävlingar tidigt på dagen.

 //Stefan

1 kommentar:

  1. Titanium Price Per Pound Calculator | Sports and Outfitters
    This is not the best titanium oxide price per pound calculator, as there is not a good list to use. It offers a fixed price per micro touch titanium trimmer pound for babyliss pro titanium flat iron all types of titanium price per ounce sports and games. titanium hair This can be

    SvaraRadera