fredag 18 mars 2011

Skidtävlingar

Det där långloppet i Dalarna som många åker i början av mars gick ju inte så bra, i år igen. En vecka senare åkte jag med seg kropp en tävling i Sätrabrunn som jag vann före den gamle storåkaren Kurt Andersson, Sätra IF. Det kryllar ju inte direkt av tävlingar i Västmanland så ett sådant initiativ måste stödjas. Resultat finns på Sätra IF.

Då var jag piggare i tisdags när NUM-stafetten åktes i Månkarbo, dryga 5 kilometer stakning med bra tryck uppför i alla fall. Tyvärr så hade Norling lite väl mycket närkontakt med syran på första sträckan så vi tappade Rex där. Östlund gled igenom sista sträckan och vi fick alla åka hem med en burk hjortronsylt. Nu funderar jag bara på om jag ska äta den i Brux i vår? Och vem som eventuellt får smaka?

I morgon kanske man kan åka med Blå Extra under fästzonen, hoppas på det.

//Stefan...

...som lyssnar på Nirvana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar