onsdag 31 augusti 2011

Snabb träning

Svårt att lyfta något tyngre än en bok så här dagen efter 20x2 minuter stakning på tävlingsrullskidorna. Svårt att springa 2 dagar efter 6x3.30 minuter löpning på asfalt. Lägg till 1.35h hård A2 cykling så får ni en bra bild av hur min träning har sett ut efter dom 27 timmarna i Sälen. Försöker prova något annorlunda, det känns sådär. Var tvungen att lägga in ett träningspass med A1 stakning för några dagar sedan annars har det varit A2, A3 och An hela tiden, ja förutom lite upp och nedvärmning. Tyvärr har jag slitit med en marig hals som inte riktigt vet om den ska bli sjuk eller inte.

Jag har alltså inte tränat flera högintensiva pass än jag brukar bara skurit lite i distansträningen. Och det har ju funkat ganska bra då det inte blir så mycket träning totalt sett. Men, jag känner fortfarande att jag behöver A1 nötandet om inte annat för att återhämta mig. Att ligga och vila har väl aldrig gjort nån något gott? Intervallperioder (med 2 högintensiva pass om dagen i 4 till 6 dagar) har jag efter tidigare prov förkastat (för egen del) då min kropp efter bara 2 dagar tenderar att ha svårt att nå högre pulsnivåer. Så jag fortsätter nog på spåret med färre distanspass under september och en lite mera utvilad kropp.

Utvilad lär jag förövrigt vara om några dagar, och seg. Försöker att ta det lugnt en vecka nu efter att jag tränat ordentligt sedan början av maj. Det borde ni andra som tränat hårt i 4 månader också göra, dvs om ni tränar med än 500 timmar per år. Under det så vilar ni nog tillräckligt ändå.

//Stefan...

...som lyssnar på Faith No More

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar