fredag 16 augusti 2013

Prideglasögon!

När jag hade stakat upp till toppen av fjället i Sälen så säger plötsligt en äldre man med 08-dialekt. -Du har sådana där Prideglasögon på dig! Jag (något trött): -Va?! 08:a: -Ja dom går ju i regnbågens färger (han syftade på glaset). Jag: -Ja, jovisst. Rullar ner.

Jag medger att den politiska arenan som Moa och Emma agerar på är av större betydelse och deras handlingar värda all respekt. Det känns ändå skönt att man får vara ett föredöme och att allmänheten utgår från att längdskidåkare besitter ett slags grundläggande humanistiskt sunt förnuft. Och med tanke på vad svenska landslagsåkare uttalat i media så befinner jag mig i gott sällskap. Och ni som åker till Sotji, nu vet ni ju i alla fall vilken färgskiftning ni ska ha på glasögonen!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar