tisdag 22 oktober 2013

Arbetslivets alienationprocess vs xc-skiholiday...

Människan samhälleliga vara bestämmer hennes medvetande (typ vad Marx menar), mitt medvetande alieneras allt för mycket av mitt vara. Därför blir jag bland annat tvungen att författa meningar som den ovanstående vilka framstår som fullständigt vansinniga för den normala medborgaren men inte är ett uttryck för en vilja att framstå som smart utan bara ett sätt att behålla förståndet.

Vad jag menar är att jag löpte intervaller i det ganska bra kuperade Rembospåret i kväll efter jobbet. Det kändes bra. Lite tunga muskler efter 10 av dom 15 tvåminutarna men riktigt bra träning sett över hela passet. Mycket berodde nog på att jag vilade från den högintensiva träningen igår. Istället blev det 3.40h stakning följt av 1.20h löpning, allt i lugnt tempo. Så jag försöker träna på, även om det inte alltid är lätt.

Jo, jag tränade skateintervaller i söndags, det gav träningsvärk...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar