måndag 28 oktober 2013

En värdelös löpsäsong eller?

Den del av året som upptas av många timmar löpträning för längdskidåkaren går mot sitt slut. Visst kan den hemska värmen förlänga löpträningen några veckor till men under kvällens 3x10 minuter på asfalt i regn så känns det som att det kan räcka. Löpningen har dessvärre varit det vanliga prestationsmörkret. Segt att komma igång i april till följd av lång skidsäsong och en massa cykel i början av våren. När jag senare skulle börja tävla så var benen så jävla stumma så man inte ville se dom där lätta asfaltsskorna igen. Inte orkade dom går skidgång uppför Skutan på ett vettigt sätt heller och på halvmaran i Ljungdalen så stod dom i stort sätt still uppför. Försök till några flera tävlingar gjordes men när jag ändå hade lite lätta ben på Salomon Trail Tour avslutningen i Sälen så hade jag istället varit sjuk dagarna före. Som avslutning så löper jag sönder benhinnor och vader under Rex intervaller i Norberg, klart som fan när det ända man är bra på är att löpa utför i terräng. Så nu får det vara nog snart.

Men först ska jag ut på ett distanspass på tallheden här hemma och drömma om 20 plusgrader och vindstilla på ett kalfjäll någonstans norrut när livet är alldeles, alldeles underbart...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar