måndag 27 januari 2014

Ännu en DM-helg

I torsdags var jag förbi Tierp och provade spåren (och kroppen) inför lördagens DM-tävling. Det var som vanligt i Tierp, folk var ute och jobbade med spåren och ingen ville ha betalt för att nyttja dessa. Tyvärr så kändes inte min kropp bra alls men jag fick röra på mig i alla fall.

En vilodag senare var det lördag och jag tänkte prova att starta i det klassiska loppet över 15 kilometer, självklart stakning då man fortfarande inte uppfunnit backar i Tierp. Halsen hade väl precis blivit bra men lite av en chansning var det. Efter ett varv var jag 40 sekunder efter Pontus och ganska trött trots att jag tagit det hyfsat lugnt. Följande varv blev bara segt och det fanns inget klös i stakningen alls. Bara att kliva av och hoppas att jag inte förstört halsen mera. Tråkigt det här med DM, sedan jag började tävla för Strömsberg för mer än 10 år sedan så har det nog varit någon sjukdom som kommit i vägen hälften av åren. Grattis till Pontus ändå och imponerad av den "Evigt Unge" Uffe på andraplatsen, han verkar hålla samma fart som för 10 år sedan nu igen! Självklart är man inte veteran förrän man fyllt 50 år!

Nu sitter jag här med träningsverk i vaderna, pga terränglöpning med tunna Inov8 igår, och överkroppen, pga tung styrketräning. Halsen känns ändå bättre, kanske blir långlopp till helgen igen.

//Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar