tisdag 14 januari 2014

Stakning i Falun

Mötte upp Ronny W, Pontus N, Hugo H och Niclas E på Lugnet i söndags för lite sparring i längdskiddisciplinen stakning. Efter lite uppvärmning så bestämde vi (jag) oss för 20 minuter tröskel följt av 5 kortare intervaller. Jag uttrycket någon slags önskan om att Pontus (i superform) skulle öppna lite lugnt före start, det gick väl sådär. Ungdomarna bombade på och jag kämpade för att hänga på, dessutom så försökte jag att inte skrämma ihjäl för många motionärer på det korta spåret i utförsbacken. Niclas blev lite avhängd och klev av efter ett varv. Hugo (som åkte klassiskt) fick sällskap av "veteranen" Magnus A från Nacka-Värmdö och åkte bara en dryg minut saktare. Hugo ville ju ha en tävling och det fick han.

Efter ett lugnt varv var det så dags för dom korta intervallerna, uppför och platt på dryga 2 minuter. Första blev en syrachock, jag hängde verkligen inte med. Sedan skärpning och avslutade bra, men Pontus var stark i branterna. Magnus visade att man inte är veteran förrän man är minst 50 år. Efteravverkad hårdkörning hade min kropp knappt styrfart och benen var tomstumma, mystiskt det här med stakning.

Eftermiddagen spenderades i en soffa halvsovandes hos Niclas Emelie. Vi jublade så mycket vi orkade åt Rickard Tynells seger!

Nu är kroppen riktigt trött och gårdagens pass på 3 timmar klassiskt hjälpte väl inte direkt. Måste vila till lördag och Intersport loppet.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar