måndag 24 mars 2014

Tävlingscomback...

...på lilla-SS i lördags och det gick ju inte alls. Första riktiga racet sedan Engelbrekt (förutom en sträcka på Vasastafetten) och så går det ju inte att hålla på. Men vad gör man när sjukdomar spökar och det blåser i Norge? I fredags så befann jag mig i slalombacken i Klackberg utanför Norberg. Av någon anledning så hamnar jag alltid i slutet av säsongen skatande uppför en slalombacke, DET-ÄR-EGENTLIGEN-INTE-SÅ-ROLIGT! Bara för att Smirre avslutade skidsäsongen med att hoppskata uppför Sidsjöbacken så behöver ju inte jag göra det, min hoppskatekapacitet är ju dessutom av en mer blygsam art.

Det (eller att jag inte tränat skate på två månader) ledde i alla fall till tokstumma ben efter en kilometer i lördags, men det är ju härdande att plåga sig? Första cykelpasset gjorde jag igår, tror att det var bra för benen. Nu väntar stakintervaller (på rullskidor) och sedan Årefjällslopp. Sen är det över, för den här säsongen...

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar