fredag 6 juni 2014

Dalarullen + Träning

I söndags startade träningen i juni med Dalarullen. Ganska perfekt, ja förutom att uppladdningen med Metallica var lite krävande. Bra startfält, kuperad bana och 2:or på rullskidorna gjorde tävlingen till ett hårt pass.

Även om starten gick lugnt så fick jag omgående slita i stigningarna mot Skuggarvet. Jag var som tom i kroppen, dessutom fick jag ont i ryggen av diagonalåkningen. Kämpade på resten av första varvet och hade bra sällskap av dom vanliga. Inför och på det andra varvet föll åkare ifrån på grund av både material och trötthet. Kvar blev Fredrik som klev på bra uppför och med en piggare rygg kunde jag följa och sen fick jag ta det mesta av dragjobbet in till mål.

Kändes väl sådär efteråt och det blev ganska långa tider fram till en fruktansvärt bra åkande Jens Eriksson. Men man får ta det för vad det är och vara lite mer utvilad nästa gång. Resultat hittar ni här. Hoppas på en fortsättning för tävlingen.

Jag fortsatte dagen med att, efter vila och glass, med MTB:n köra slut på Niclas i Lugnet-terrängen. Bra dag på många sätt, hoppas på en fortsättning snart...

Nu har jag tränat vidare med stakning i olika former. Löpning i mosse och på hårdare underlag samt lite cykel och styrka. Avslutade idag med fem timmar lugnt rullande. Runt 25 timmar på sex dagar. På söndag blir det Lida Loop.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar