söndag 15 juni 2014

Lida Loop, tömd kropp plus träning...

...Lida Loop förra söndagen blev en mysko historia. Hade tränat 25 timmar 1 till 6 juni och vilat lite för lite, men så är det och jobbet ska göras under sommaren. Startade med lite förhoppningar eftersom benen hade känts bättre och bättre under våren. Startbacken gick bra och jag tog stigen i mitten från fronten av det tredje startledet. Men ute på spåret och följande vägar så var benen helt tomma. Jag orkade inte följa klungorna alls och tappade åkare hela första halvtimmen. Blir väl bra träning tänkte jag.

Men jag orkade till slut följa och mot slutet av första loopen så körde jag om några uppför. Resten av loppet blev roligare. Andra loopen var bara att bomba på och efter att jag varit på väg att fullständigt flyga av cykeln i en utförslöpa bestående av hopp (sic) fick jag draghjälp av Emmy Thelberg (som jagade efter en punktering) och då körde vi verkligen om hela tiden. Tyvärr smet hon förbi åkare lite bättre än mig på stigarna men det gjorde inget då benen var riktigt pigga sista loopen. Var väl egentligen trött endast i sista branten upp mot målrakan. Konstigt hur benen kan ändra sig.

Nu lär det väl bli en fortsättning på cykeltävlingarana i skogen senare under sommaren.

Ett bra lopp betyder oftast att man pressat kroppen rejält. Således helt död dagarna efter. Körde lite teknikträning dagarna efter och försökte löpa intervaller men det hände inte så mycket. Är dock tillbaka i träning och har kört en timme A3 på fyror med Niclas i motluten runt Lugnet igår. Idag stakade jag först 2.40h med Niclas för att sedan fortsätta upp till fyra timmar återigen runt Lugnet. Allt på fyror. Så lite sliten nu, men skönt att träna. I morgon blir det lite intervaller plus MTB innan det här lägret är över.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar