onsdag 16 juli 2014

Åre

Tränat några dagar i Sveriges alpina centrum. Någon Näsrull blev det inte men jag var där tidigt på morgonen och gjorde en bra tid på den nya längre banan. Kändes bra men låg puls.

Här i Åre startade söndagen med att jag och Niclas löpte fyraminutare upp till toppen av Skutan. Start nere vid kabinbanan och kanske lite löpvänligare men inte nödvändigtvis den närmaste vägen. 13 stycken intervaller senare var vi uppe. Konstigt nog så var det jag som blev dagens bergsget och drog Niclas den övre halvan.

Långpass i klassisk stil och löpning på måndagen och sedan intervaller igår igen. Det mest prestigefyllda passet. Stakrace upp till Ullådalen på tröga skidor. Bergsget blev Anders Wånell, ung och lovande (mest lovande) sumpanåkare till vår förvåning. Andra vändan upp till Ullådalen körde jag nästan på samma tid och Niclas var nu först före Anders men nu tappade jag inte lika mycket. Sista intervallen blev upp mot Copperhill, en backe som uppenbarligen har asfalterats längre än för två år sedan. Här var jag starkast starx före Anders och en trött Niclas långt bak. Konstigt pass för min del. Gör om det den som vågar!

Idag är det halv träningsdag. 25 minuter klassikt A3 på morgonen och sedan vila (förutom lite styrka). I morgon: Jämtlandstriangeln.

Fick för övrigt en bok av Andrej Platonov på biblioteket i Åre idag. Tydligen uppskattas inte rysk litteratur i Åre. Får se vem jag ska ge den till.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar