fredag 18 juli 2014

Jämtlandstriangeln...

...Nästan 5 mil löpning gjorde jag igår. Storulvåns fjällstation till Sylarnas fjällstation, vidare efter ett kort stopp till Blåhammarens fjällstation. Ytterligare ett kort stopp och sedan en avslutande sträcka på ca 12 kilometer till startpunkten. Lite seg i starten och motvind men snart funkade benen bra och andra halvan gick i lätt A2 intensitet. Löpte med dom lätta Haglöfsskorna och det funkade bra. Visst var benen stumma på slutet men nöjd att kunna löpa så långt, vanligtvis är jag ju ute och lufsar mest obanat och då blir det inte så många kilometer. 4.40h tog turen.

Idag var jag dessvärre trött. Vi körde ett långloppspass bestående av 1.30h A2 stakning och sedan avslut uppför Ullådalsbacken. Pulsen var sjukt låg och musklerna helt tomma. Starkast var som vanligt Wånell. Kanske ska man inte köra ett sådant pass dagen efter en fjällmaratest, men å andra sidan så får jag ju vila nästa vecka. Nu är det bara en och en halv träningsdag kvar och sen får man hoppas att det är någon mer som vill åka upp till fjällen snart igen.

I morgon förmiddag ska jag jaga höjdmeter uppför Skutan, ett helt vanligt distanspass.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar